1. Друзья, "лихорадка" вокруг тем об альтернативной энергии заставила возбудиться и мошенников! Будьте бдительны и не ведитесь на дешевые разводы. Помните, что если Вам предлагают купить рабочий БТГ по цене дешевле миллиона долларов, то на 99% это развод Вас на деньги. Если же Вам предлагают купить БТГ дороже миллиона долларов, то это развод на 100%. Увы чудес и исключений пока нет, хотя Вы всегда можете это проверить самостоятельно... :-)
    Скрыть объявление

Наш ответ ALICE

Тема в разделе "Прочие устройства, решения и технологии", создана пользователем Mouselab, 27 Март 2022.

  1. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Solid rocket fuel. An analogue of ALICE. Metal nanopowder and water with additives forming a stable mixture. Stable under normal conditions +20*C. Science 2015. The first experiment video.

    Входим в аккаунт на ютуб и смотрим. Ограничение дал по возрасту т.к. там всёж пиротехника.....

    По содержанию видюхи - мой удачный экспериент по аналогу ALICE (USA) - твёрдого ракетного топлива на основе порошка металла воды и стабилизирующих добавок. У американцев был нанопорошёк аллюминия и лёд - читаем по ссылкам
    https://iz.ru/news/460590
    https://zoom.cnews.ru/rnd/news/top/alyuminij_i_voda_novyj_tip_raketnogo_topliva
    https://techemy.com/ru/2019/04/01/новый-вид-ракетного-топлива-алюминий/
    но их ТРТ требует охлаждени и не может храниться при плюсовых температурах,
    а то что сделал я стабильно при плюсовых, на порядки дешевле и очень просто в изготовлении....
     
    Последнее редактирование: 27 Март 2022
    kapchenegger нравится это.
  2. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Продолжаю дальше, как заюзать данное ТРТ чтобы и Илон Маск на батуте запрыгал от зависти:
    Our company has created a technology that allows you to use the payload-to-take-off weight ratio of 1\3-1\5 against 1\50-1\60 for modern rockets to launch cargo into orbit. I hope I've caught your attention.

    Such results are achieved by using solid rocket fuel and a special engine design.
    The SRF (solid rocket fuel or Solid rocket propellants) itself is 100% ready. The principle is developed. The engine is at the stage of testing a laboratory sample.

    The fuel itself differs from the American ALICE only by a lower price of $ 27 \ kg versus $ 20,000 \ kg, stability at n. o. (20*With 760 mm Hg), ALICE requires storage at sub-zero temperatures) and a slightly larger impulse, but if a simple SRF accelerator is connected to a reaction chamber, this will allow achieving the declared payload-to-take-off weight ratio of 1 \ 3 - 1\5 against 1\50-1\60. When using our type of fuel, the energy receives a fierce impulse due to the recombination of atomic hydrogen produced in the SHS (Self-propagating high-temperature synthesis ) generator on board when burning SRF and recombined in the chamber behind it

    The atomic hydrogen itself, released as a result of the" combustion " of SRF, which simply burns up during the reaction with air oxygen, in the case of sending it to an additional recombination chamber, will obtain a specific impulse of 1700 s ..... The recombination of atomic hydrogen 2H> H2 + 22 * 105 kJ/kg generates heat ~17 times greater than the combustion of molecular hydrogen 2H2 + O2 > 2H2O + 1.3*104 kJ / kg. This opens up the possibility of using atomic hydrogen as a single-component rocket fuel.

    Taking into account (let's say the reactions we need), the specific impulse is even greater. But we will keep silent about this, as well as about the design features of the recombination chamber that allow it to be started and the additives that extend the life time [H] until the recombination in the chamber, at this stage.....

    Anyway, it is very difficult to get out of the ratio of 1\50. The rockets are multi-stage, otherwise there is no way to get into orbit.... In our version, at 1\3 - 1\5, we can easily create a single-stage rocket plane that independently takes off like a rocket and lands like an airplane. And not like Bezos, a suborbital toy that starts from a carrier plane, suitable only for the entertainment of rich people who dreamed of becoming astronauts as a child, but actually going into orbit and able to bring out a payload, and cheaper than Elon Musks and no additional returnable steps landing in the ocean )))))

    It would not be superfluous to say, that the fuel and engine fully comply with the decarbonization policy - CO2 emissions at 0% operation, that all components used in SRF can be produced using technologies that do not require the combustion of hydrocarbons and are not accompanied by greenhouse gas emissions into the atmosphere during production. The "green technology" type does not emit not only CO2 but also toxic components in general, everything that flies is neutral and harmless.


    Our option is a way out for you and it is cheaper and more cargo can be taken out, different versions of carriers, if you want a reusable rocket plane, or you can create cheap disposable rockets. Although the reusable option is preferable. This will give a significant advantage over the leaders of the private space market. We are ready to confirm all our statements with photo and video evidence of tests.Initial tests of laboratory prototypes of a reduced scale were carried out, they gave positive results and the work continues. Now we are looking for future business partners and are ready to negotiate on any terms.
     
  3. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Всем желающим учавствовать в проекте на правах соучредителя или просто пожертвовать средства писать на почту: mouselaboratory@protonmail.com
    Anyone wishing to participate in the project as a co-founder or just donate funds write to the e-mail: mouselaboratory@protonmail.com
     
  4. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Внимание! в посте #2 только что заметил опечатки, при конвертации форматов не все символы сохранились и отобразились, вот правильный вариант текста:

    Our company has created a technology that allows you to use the payload-to-take-off weight ratio of 1\3-1\5 against 1\50-1\60 for modern rockets to launch cargo into orbit. I hope I've caught your attention.


    Such results are achieved by using solid rocket fuel and a special engine design.


    The SRF (solid rocket fuel or Solid rocket propellants) itself is 100% ready. The principle is developed. The engine is at the stage of testing a laboratory sample.


    The fuel itself differs from the American ALICE only by a lower price of $ 27 \ kg versus $ 20,000 \ kg, stability at n. o. (20*With 760 mm Hg), ALICE requires storage at sub-zero temperatures) and a slightly larger impulse, but if a simple SRF accelerator is connected to a reaction chamber, this will allow achieving the declared payload-to-take-off weight ratio of 1 \ 3 - 1\5 against 1\50-1\60. When using our type of fuel, the energy receives a fierce impulse due to the recombination of atomic hydrogen produced in the SHS (Self-propagating high-temperature synthesis ) generator on board when burning SRF and recombined in the chamber behind it


    The atomic hydrogen itself, released as a result of the" combustion " of SRF, which simply burns up during the reaction with air oxygen, in the case of sending it to an additional recombination chamber, will obtain a specific impulse of 1700 s ..... The recombination of atomic hydrogen 2H-> H2 + 22 * 10^5 kJ/kg generates heat ~17 times greater than the combustion of molecular hydrogen 2H2 + O2 -> 2H2O + 1.3*10^4 kJ / kg. This opens up the possibility of using atomic hydrogen as a single-component rocket fuel.


    Taking into account (let's say the reactions we need), the specific impulse is even greater. But we will keep silent about this, as well as about the design features of the recombination chamber that allow it to be started and the additives that extend the life time [H] until the recombination in the chamber, at this stage.....


    Anyway, it is very difficult to get out of the ratio of 1\50. The rockets are multi-stage, otherwise there is no way to get into orbit.... In our version, at 1\3 - 1\5, we can easily create a single-stage rocket plane that independently takes off like a rocket and lands like an airplane. And not like Bezos, a suborbital toy that starts from a carrier plane, suitable only for the entertainment of rich people who dreamed of becoming astronauts as a child, but actually going into orbit and able to bring out a payload, and cheaper than Elon Musks and no additional returnable steps landing in the ocean )))))


    It would not be superfluous to say, that the fuel and engine fully comply with the decarbonization policy - CO2 emissions at 0% operation, that all components used in SRF can be produced using technologies that do not require the combustion of hydrocarbons and are not accompanied by greenhouse gas emissions into the atmosphere during production. The "green technology" type does not emit not only CO2 but also toxic components in general, everything that flies is neutral and harmless.


    Our option is a way out for you and it is cheaper and more cargo can be taken out, different versions of carriers, if you want a reusable rocket plane, or you can create cheap disposable rockets. Although the reusable option is preferable. This will give a significant advantage over the leaders of the private space market. We are ready to confirm all our statements with photo and video evidence of tests.Initial tests of laboratory prototypes of a reduced scale were carried out, they gave positive results and the work continues. Now we are looking for future business partners and are ready to negotiate on any terms.
     
    Последнее редактирование: 24 Апрель 2022
  5. Ser1

    Ser1 Чатланин

    Да уж, привлекли... Не в порядке обсуждения, а так - поехидничать: если тяга возросла на порядок - не означает ли это, что и стартовое ускоерние возрастет в тех же пределах=? Если -"да", то выдержит ли такие ускорения существующая рактеная техника=? (хотя сам прорыв (если он реально существует) вояки должны с руками оторвать)
     
  6. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Ускорение возрастёт если использовать только прежнее соотношение полезной нагрузке к массе ракеты с горючем, да и то нелинейно))). Кстати и разогнать по ускорению можно и больше))).

    Так технология не адаптация существуюшего - типа нового движка, а именно новое под новые ракеты и ракетопланы, хотя конструкционно и старое сдюжит ..... по крайней мере то что у вояк ....
    (Интересные данные по ускорению - у вояк в снарядах с корректируемой траекторией электроника и держит ускорение 2000 g - это по данным 1988 г, сейчас наверняка и больше уже )))
     
  7. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    1.Что существует не парьтесь ибо выше сказано же:
    "We are ready to confirm all our statements with photo and video evidence of tests.Initial tests of laboratory prototypes of a reduced scale were carried out, they gave positive results and the work continues. Now we are looking for future business partners and are ready to negotiate on any terms.

    Все наши заявления мы готовы подтвердить фото и видеодоказательствами испытаний. Проведены первичные испытания лабораторных прототипов уменьшенного масштаба, они дали положительные результаты и работы продолжаются. Сейчас мы ищем будущих деловых партнеров и готовы вести переговоры на любых условиях."
    Для тех кто реально хочет сотрудничать и это подтвердитпруфы дадим)))

    2. Где те вояки которые оторвут с руками, покажите мне их ?)))))
     
  8. Ser1

    Ser1 Чатланин

    Mouselab, мы живем в разных реальностях и для меня Ваши сообщения = телеграммы с Марса, поэтому тихо дивуюсь, а советовать не берусь (уж как - то так).
     
  9. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Ser1, почему в разных реальностях, я раньше в том же городе откуда Вы жил?)))))
    Всё в ваших руках))))))
     
    Последнее редактирование: 10 Май 2022
  10. kapchenegger

    kapchenegger Чатланин

    Военная машина настолько громоздкая, забюрократизированная и неповоротливая, что диву даёшься.
    До сих пор, якобы новейшие разработки достают из под сукна.
    ( Всё уже было изобретено в 50-60х)
    Тут , на форуме, Вы к сожалению, не найдёте тех самых вояк, которые с руками это оторвут.
    На Вашем месте, я бы заваливал письмами высшие инстанции.
    Это самый короткий путь.
    "Снизу" -вверх очень трудно что либо протолкнуть.
    Даже если гипотетически, ваши материалы попадутся на глаза начальнику военного НИИ, и он захочет это дело "протолкнуть", то даже у него вряд ли это получится.
    Бюджеты все расписаны на несколько лет вперёд. Планы НИР и ОКР тоже никто не даст менять.
    Пишите в ВНК ГШ, главкому ПВО, РВСН, ВКС и в их ВНК.
    Самому тоже пишите.
    Также на адреса военных академий этих родов-видов войск.
     
    Mouselab нравится это.
  11. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Ой батенька, пишу я и наш манагер нанятый для этого и толку ноль ((((((
    Что не так делаем ХЗ - один игнор ((((((((((((
     
  12. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Может не к тем ибо на нас печать что мы из РФ, хоть я уже и 5 лет не там.....((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((
     
    Последнее редактирование: 14 Май 2022
  13. kapchenegger

    kapchenegger Чатланин

    Может быть Вам воспользоваться примером из классики?
    Наймите местного зицпредседателя , организуйте местное ООО "Рога и Копыта", чтобы ни кого не смущать.
     
    Mouselab нравится это.
  14. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Эх, идея годная, но похоже страну дислокации опять менять, тут на такие темы шугаются аки чёрт от ладана.....
     
  15. Mouselab

    Mouselab Чатланин

    Интересная инфа по теме РД:
    Кому интересно - читаем и обсуждаем))))
    Там есть ошибка, но можно её исправить)))Как?))))
     
    Последнее редактирование: 19 Май 2022

Поделиться этой страницей